Avaluació

L'avaluació com a oportunitat de millora

Rúbrica general d'avaluació

En cada Unitat didàctica s'utilitzarà l''autoavaluació, coavaluació, i en aquelles activitats que es facin en grup, s'utilitzarà la graella d'autoavaluació d'equip, exposada més endavant.

Trobem necessària l'avaluació formadora, ja que les noves metodologies exigeixen la participació i responsabilització de l'alumnat en el propi procés d'aprenentatge. Aquest fet, afavoreix que es produeixin millors aprenentatges i més significatius, ja que l'ús continu dels instruments d'avaluació amb els criteris avaluables facilita que l'alumnat prengui consciència i assumeixi aspectes fonamentals dels continguts d'aprenentatge proposats (López, 2005).

Que l'alumnat sigui particip en l'avaluació permet que sigui més conscient d'allò que ja sap fer, del què ha de millorar i per tant, ha de reflexionar sobre quins són els elements que hauria de canviar. Es realitza una regulació més autònoma amb la qual es pretén millorar l'aprenentatge, el creixement i el desenvolupament personal.

També, la participació i implicació de l'alumnat en l'avaluació permet que aquest obtingui més autonomia, coneixement personal, i sigui conscient del seu progrés d'aprenentatge que va seguint amb el temps,  per dotar-lo de sentit.

La importància en aquest tipus d'avaluació doncs, és que l'alumnat aprengui a aprendre, que sigui protagonista del seu aprenentatge, prengui consciència de com aprèn i autoreguli el seu propi procés d'aprenentatge arribant així, a ser més autònom (Palacio, 1996).

¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar